Jak stosować kreatynę?

Jak stosować kreatynę?

Kreatyna to substancja, która naturalnie występuje w naszym ciele. Znajdziemy ją przede wszystkim w mięśniach, którym zapewnia odpowiedni poziom energii. Na pewno każdy, kto interesuje się sportem słyszał o jej pozytywnym działaniu na organizm. Kreatyna zwiększa wytrzymałość, wpływa na rozwój siły, opóźnia pojawienie się uczucia zmęczenia. Poza tym pomaga zbudować wymarzoną sylwetkę. Jednak, aby osiągnąć wszystkie te efekty, ważna jest odpowiednia suplementacja. Jak więc stosować kreatynę, by być zadowolonym z jej działania?

Odpowiednie dawki kreatyny
Najważniejsze jest przyjmowanie kreatyny w odpowiednich dawkach, które przyniosą zamierzone efekty. Dawniej mówiło się o tak zwanym nasyceniu kreatyny, które polegało na przyjmowaniu dużych dawek w ciągu kilku dni. Czasami producenci nadal zalecają tą metodę, chociaż jest ona mniej skuteczna, ponieważ zbyt duże ilości kreatyny są po prostu wydalane z moczem. Zamiast tego polecane jest stosowanie stałych dawek ustalonych według masy ciała. Wówczas mięśnie będą w stanie wchłonąć wydzieloną dawkę kreatyny i przyniesie ona najlepsze rezultaty. Tak naprawdę na suplemencie, który wybierzemy będzie dokładnie opisane jego dawkowanie. Najlepiej przestrzegać właśnie zaleceń producenta. Oczywiście suplementacja musi być połączona z wysiłkiem fizycznym. Kreatyna sama w sobie nie spowoduje, że zbudujemy umięśnioną sylwetkę. Wspomaga ona jedynie treningi i pozwala na ich częstsze i dłuższe wykonywanie. Tym samym stanowi sprzymierzeńca w walce o formę i masę mięśniową, nie jest cudownym suplementem, który zastąpi ćwiczenia i zdrową dietę. 

Formy suplementów
Na rynku znajduje się wiele form, w których możemy przyjmować kreatynę. Dostępna jest zarówno kreatyna w proszku do rozpuszczania w wodzie np.: CREATINE XPLODE POWDER 220G, jak i kreatyna w postaci wygodnych w stosowaniu kapsułek CREATINE MAGNA POWER MEGA CAPS 120 KAPS. To od nas zależy, którą z nich wybierzemy. Kapsułki wydają się być lepsze, ponieważ zawierają ustalona dawkę i nie trzeba już jej odmierzać. Jednak niektórym zależy właśnie na dostosowaniu dawki do swojego organizmu, więc wybierają kreatynę w formie proszku. 
Warto zwrócić uwagę na rodzaj kreatyny znajdujący się w preparacie. Pierwszy z polecanych zawiera monohydrat kreatyny, bardzo popularny na rynku i najczęściej spotykany w odżywkach tego typu. Drugi natomiast zawiera chelat kreatynowy magnezu, według badań lepiej wchłaniany w organizmie. Poza tym w preparatach stosowany jest też jabłczan kreatyny. Wykazuje on podobne działanie co chelat kreatynowy magnezu. Te najnowsze formy kreatyny mają jedno ważne zadanie - ograniczają przemianę kreatyny do nieaktywnej kreatyniny, do której dochodzi w organizmie. Wówczas substancja traci swoją zdolność anaboliczną i staje się nieaktywna. Jabłczan kreatyny znajdziemy między innymi w TCM 400KAPS MEGA CAPS® firmy Olimp. 

Przede wszystkim jakość
W ofercie wielu sklepów stacjonarnych, jak i internetowych znajduje się szeroki wybór suplementów z kreatyną. Który z nich wybrać? Jeśli chodzi o formę kreatyny, to warto zacząć od tej w proszku i wydzielać na początku takie dawki kreatyny, które są sugerowane przez producenta. Dopiero po jakimś czasie zaleca się przyjmowanie większych dawek dedykowanych zaawansowanym sportowcom. Rodzaj kreatyny, jaki wybierzemy zależy już od naszych preferencji i specyfiki organizmu. Na jeden lepiej będzie działał jabłczan kreatyny, na drugi monohydrat. Najważniejsza jest jednak wysoka jakość suplementów. Warto więc dokładnie sprawdzać skład oferowanych produktów przed zakupem. Pamiętajmy, że zawarte w nich substancje będziemy codziennie dostarczać do organizmu i będą miały one wpływ na jego funkcjonowanie.

Nowe opinie w bazie (0)
Napisz swoją opinię:
Końcowa ocena:

Podobne odżywki

Oceń pierwszy
produkt
Oceń pierwszy
produkt
1
Oceń pierwszy
produkt
Ocena: 5/5 (1 opinia)
Ocena: 5/5 (1 opinia)